onsdag 21 april 2010

Frimärke


Idag skulle jag posta tre brev och köpte därför tre frimärken. När jag slickade på det andra frimärket upptäckte jag att jag hade fått fel valör (men betalat för rätt).
Tjejen i kassan pillade då med mycket besvär bort 2-kronorsfrimärkena och gav mig nya. Vem kommer att köpa de skrynkliga frimärkena utan klister?


Här är ett dyrare frimärke. Tre skilling banco, ett av sveriges första frimärken från 1855. Sist det såldes (1998) kostade det 15 miljoner kronor. Det skulle nämligen ha varit grönt medan 8-skillingsmärket var gult. Någon såg nog lite dåligt och valde fel färg. Ett grönt har sålts för 110 000 kronor. Det är ju inte mycket i jämförelse, men väldigt mycket för en så liten bit papper tycker jag.


5 kommentarer:

  1. Jag är en gurka.

    SvaraRadera
  2. Dålig uppdatering

    SvaraRadera
  3. Neeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeej

    SvaraRadera
  4. När ska dy ha en tävling?
    Alla andra bloggare har tävlingar med jämna mellanrum.

    SvaraRadera