onsdag 9 juni 2010

Inte ett öga torrt

Då pratar jag om mitt vänstra och högra öga. Jag har varit på skolavslutning idag. Det var Isaks avslutning som var lite känslosam. Pinsamt kanske vissa tycker, men jag var långt ifrån ensam om att bli lite tårögd. Många mammor såg misstänkt blanka och röda ut och även Isaks två klassföreståndare. De visade en film i aulan med bilder från när barnen gick i trean och framåt. Sen gick vi till klassrummet och fick hembakt tårta som en av lärarnas fru traditionsenligt bakat. Nu har Isak klarat av hela grundskolan och är fri att gå ut i livet och välja själv vad han vill göra. (Teoretiskt sett. Det blir väldigt problematiskt nuförtiden om det valet inte är gymnasiet.)


Men först var jag på Markus skolavslutning. Där var det enda som rann det ihållande regnet eftersom det inte blev lika sentimentalt. Markus och hans klasskamrater sjöng, spelade och läste dikter.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar