onsdag 29 december 2010

Biobesök

I dag var Markus och jag på bio och såg: Narnia - Kung Caspian och skeppet Gryningen.

Så här tycker Markus:
Bäst var musen Ripipip och när Eustace blev en drake.
Markus ger filmen 6 av 7 magiska guldsvärd.

Jag tycker att det var väldigt fyndigt av Markus att komma på det där med de magiska svärden i betygssättningen. Handlingen i filmen var nämligen att Edmund och Lucy, som tidigare varit i Narnia, hamnar där igen tillsammans med sin odräglige kusin Eustace. Tillsammans med kung Caspian måste de finna dessa svärd och lägga på lejonet Aslans bord för att det goda ska besegra det onda.

Så här tycker Katarina. Filmen får 3 av 5 drakar. Draken Eustace var snyggast i filmen. Det som var bra var att handlingen hela tiden gick framåt. Inget kändes för tråkigt eller utdraget (var lite orolig innan att jag skulle finna filmen långtråkig).
Mot slutet, när de slogs mot ett sjöodjur, tyckte jag att filmen påminde om Alien. Den var ganska äcklig, men barnen tål väl mycket nuförtiden.


Våra favoriter
Alien?

Innan filmen började fick vi stå i kö då jag inte fick ut biljetterna ur biomaten. Då var det tur att vi hade gott om tid för de före oss krånglade väldigt med sina biljetter. Det var olika kort som skulle plockas fram och saker som skulle skrivas under. När de äntligen var klara och hade betalat biljetterna började de beställa biosnacks. Då var det en massa krångel med olika läskstorlekar och sorter. När de äntligen var klara och hade betalat snacksen, kom de på att de skulle ha lite till.
Efter filmen när vi skulle gå ut blev det stopp framför oss då en familj inte kom iväg. Det var ett väldigt krångel med ytterkläder och läskburkar... Japp, det var samma familj! Tur att man inte tillhörde den familjen.

1 kommentar:

  1. I morgon skall jag och Emma gå och se den. Vi skall se den i 3D, meningsfullt för mej... Men det var enda tiden som funkade.
    Mia

    SvaraRadera