lördag 11 december 2010

Vinnare i klättertävlingen


Nelly Moen tog i går hem totalsegern i Klätterdomens bouldering-cup. Hon vann en stor buckla och ett par nya klätterskor.



Hur känns det?
Fantastiskt. Jag är så glad!


Hade du väntat dig detta?
Jag hoppades förstås att jag skulle vinna, men ändå kom det som en total överraskning. Jag kan inte fatta att det är sant!


Hur var tävlingsformen idag?
Jag har haft en tuff dag med prov i både Biologi och Historia och dessutom simprov. Jag har inte heller hunnit ladda ordentligt när det gäller maten. Formen kunde alltså varit bättre. Jag blev jätteförvånat när jag tog mig till final i dagens tävling. I finalen räckte orken inte riktigt till och jag fick ge upp på sista banan.



Ändå tog du hem totalsegern?
Ja, jag har tränat hårt hela säsongen och varit med på alla tävlingar.

Vad innebär bouldering?
Det är när man klättrar på en lägre vägg där det inte krävs säkerhetssele och rep. Det är min favorit inom klättersporten.

Vad är det som är så roligt med bouldering?
Det är friare och man får göra som man vill.

Kommer du att tävla mer nu?
Kanske, i så fall bara i små tävlingar. Det viktiga för mig är inte att tävla och vinna utan att klättra och bara hänga på en vägg timme efter timme.

Tack för att jag fick intervjua dig!
Åh, men självklart. jag ställer alltid upp. Jättekul!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar