torsdag 13 januari 2011

Hemma igen

Jag har inte tillgång till så där modern teknik att jag kan blogga när jag är borta, men i går kväll kom jag hem igen.
Resan till Cambridge gick väldigt bra. Flygresan funkade smidigt både dit och hem. Vi var framme i god tid så att jag hann med lite shopping. Det var januari-rea och jag hittade skor på Clarks och kläder på Laura Ashley. Sen tog jag det lugnt på hotellrummet med ett varmt bad.
På kvällen var det "Welcome reception", vilket visade sig vara ett väldigt informellt restaurangbesök med oss tre från Sverige, en tjej från Hull och två representanter från Cambridge Cognition.
Efteråt gick vi till en pub, the Eagle. Den öppnade på 1600-talet någon gång. 28 februari 1953 vid lunchtid berättade Francis Crick och James Watson att de hade upptäckt "livets hemlighet", strukturen på DNA. Taket är fullt med hälsningar från andra världskrigets flygarsoldater. Ett stenkast från puben låg laboratoriet där J.J. Thomson upptäckte elektronen i slutet på 1800-talet.
De hade väldigt god cider också.
Jag är väldigt nöjd med resan, som inte kunde ha blivit bättre. Dataprogrammet, som var den egentliga orsaken till att vi var där,var också intressant.
Nu är jag sugen på att resa mera!

Skylt utanför puben.

The Eagle i Cambridge.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar