fredag 25 mars 2011

Motstånd mot förändring

De mer moderna bloggläsarna undrade nog över förra inlägget där jag skrev att jag hade köpt ny musik. Jag har alltid haft svårt för teknikförändringar när det gäller musikmedia.
Jag har inte Spotify i mobilen. Jag kan skylla på att jag har en gammal mobil (över tre år...). Fast egentligen är skälet att jag vill äga min musik själv. Jag vill ladda ner mina egna mp3-filer.
Det tog lång tid innan jag kände att det var okej att köpa musik som filer och bara ha dem på datorn. Länge ville jag ha riktiga CD-skivor. Det kändes bättre att liksom ha något att hålla i.
Jag kommer förresten ihåg när CD-skivan kom. Det kändes inte riktigt bra med det klara, vassa ljudet och de löjligt små fodralen istället för LP-konvoluten. Det tog ett tag innan jag övergav LP-skivorna.
Så kommer jag ihåg hur svårt det var att gå från de så kallade stenkakorna eller 78-varvarna till 33-varvs LP-skivor.
Nää... nu gick jag faktiskt för långt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar