torsdag 22 september 2011

Afternoon tea på Savoy


På eftermiddagen gick vi till Savoy för att dricka te. Vi var bra trötta då, men det var ganska bra för då kändes det så skönt att bara få sätta sig och bli uppassad.


Jag drack naturligtvis te: Earl Grey.
Nelly valde varm choklad istället.
Så fort man hade tagit några klunkar kom kypmästarinnan och hällde på nytt så att man slapp det besväret.

Man fick små snittar med skinka och gurka och ägg och en helt gudomlig rökt lax.

Sen fick man scones med och utan russin med jordgubbsmarmelad och clotted cream och lemon curd.

Därefter fick man välja bland olika bakverk som eclairs, macarons, små pajer etc.

Sen blev man plötsligt väldigt mätt fast man inte tyckte att man ätit så värst mycket, allt var ju så smått.

Då blev man erbjuden olika mjuka kakor, som morotskaka och banankaka.
Då det var sex år sen, tror jag, som jag och Mia var på Ritz, kanske inte jämförelsen blir helt rättvisande.
I mitt minne var ändå Ritz bättre.
Savoy var jättebra på tillbehören som lemon curd, frosting på morotskakan och dyligt och teet var jättegott, men deras bakverk var en aning torra, tycker jag.

1 kommentar: