fredag 16 september 2011

Blä för tryffel!

Jag är SÅ besviken!
Till middag idag gjorde jag en pastasås med kantareller, champinjoner, vitt vin, grädde, babyspenat och timjan.
Och som pricken över i: lite tryffelolja.
Jag har aldrig smakat tryffel tidigare, men det har man ju förstått att det är höjden av lyx och förfining och en oerhörd delikatess.
Nu är ju inte jag så förfinad, så jag tyckte att det helt enkelt inte gick att äta. Det fick bli en macka till middag istället. De andra åt och tyckte väl inte att det var något särskilt.
Märkligt var det. Jag kan egentligen inte säga att det var äckligt, för det smakade inte så himla mycket, men det var ändå något med smaken som för mig gjorde maten helt otjänlig.
Ja, så det var stora förväntningar som föll rakt ner i en jordgrop där bara tryffel kan trivas.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar