lördag 24 september 2011

The Wizard of Oz

I går kväll gick vi på musikal igen. Vi köpte biljetterna några timmar innan föreställningen och det gick bra. Det fanns biljetter till den musikal vi tänkt oss och vi hamnade inte bakom en pelare eller så.
Så vi begav oss till London Palladium vid Oxford Circus.
Även denna musikal får toppbetyg: 10 gula tegelstenar.
Jag tycker att Billy Elliot var bättre, men de kan inte riktigt jämföras då det, trots att båda är musikaler, var helt olika genrer.
Scenografin var oerhört snygg och med häftiga specialeffekter, t ex mycket eld och explosioner, en häxa som kom flygande mitt i salongen och snö som föll även över oss i publiken (inte riktig, det var små pappersbitar).

I Billy Elliot var det många barn med, vilket var väldigt roligt. Fast jag oroade mig över att de var uppe så sent på en vardag. Jag hoppas de går på någon specialskola där man börjar senare.
I Trollkarlen från Oz var det med en hund som måste varit väldigt tuff för att klara alla exposioner. Det var med en del barn också, men bara i början så de kanske kunde åka hem och komma i säng sen.

Fast det är fyra tuffa hundar samt en stunthund i plysch som spelar Toto

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar