måndag 21 november 2011

Idag är det inte bara en musikfridag utan också världsdagen för TV och Världshejardagen

Musikfri dag skrev jag om förra året.

Idag är också Världsdagen för TV, vilket märkligt nog är en FN-dag. Jag hittade ingen exakt information om vad det handlade om. Jag tror att man ska passa på att se lite härliga TV-serier och roliga komedier idag, kanske något tävlingsprogram också.
Tyvärr kommer jag inte att hinna det, men ska försök att ta igen det alla andra dagar istället.

Det är också Världshejardagen. Denna dag firar men genom att hälsa på tio personer för att visa på vikten av personlig kommunikation för att bevara fred i världen.
Mest effekt tror jag att det får om man är stridande soldat och säger hej till tio av sina fiender. Man kan dra ett skämt för dem också - bara det inte är det här.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar