fredag 16 december 2011

28+

Vilken dag vi har haft på jobbet idag!
Gemensam sopplunch på jobbet med skaldjurssoppa. Sen gick vi till en affär i närheten där vi själva hade fått välja vår julklapp.
Jag valde ett halsband.
Sen var det fri lek på eftermiddagen. Jag hängde på några andra som skulle gå på after-work på Incontro vid Korsvägen.
Det var nog väldigt häftigt. Hög musik och inga sittplatser. Efter ett tag tröttnade jag och ett par till och så tog vi en promenad istället. Jag passade på att köpa en julklapp på vägen.
Sen gick vi till 28+ och åt deras avsmakningsmeny. De flesta av oss valde ett mindre vinpaket till detta med två glas vin och ett dessertvin. Där var de snåla. De hade samma stora vinglas som vi så nu mätte jag hur mycket man fick och på 28+ är ett glas vin 1 dl vin.
 Jaja, dessertvinet ( 1/2 dl då) var väldigt gott. Château la Truffière hette det, men verkar tyvärr inte finnas på systembolaget.
Här är menyn. Jag tyckte att första rätten, anklever, och första desserten, pepparkaksmousse och glögglass, var godast.
Utöver det som står på menyn fick man allra först små smakbitar av selleri, gulbeta och friterad piggvar och efter marulken fick man en citrongranité.
Jag har också lärt mig att tryffel faktiskt är gott när det inte är för mycket. Och att kalvbräss inte är gott- fet och läbbig konsistens, tyckte jag.
Cavatelli var en slags pasta som såg ut som larver och min bordsgranne lurade i mig att det var larver. Jag tycker nu att jag var väldigt modig som smakade, fast då upptäckte jag på en gång att det inte var en larv.
Kan meddela att det här inlägget skrevs efter midnatt, men jag ville få datumet rätt och har därför tidigarelagt det lite.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar