måndag 23 januari 2012

Hemma idag


Jag känner mig lite som mjölktanden Lardee här, fast jag får klara mig utan Ickle som berättar sagor för mig. Det gör inget, för jag har ju TV:n och datorn. (Här kan man se de söta mjölktänderna.)
Jag känner mig sådär gråtmild som jag kan vara när jag är sjuk, så jag får akta mig för att se något känslosamt på TV:n - som till exempel Extreme Homemakeover. (Sen hennes make dog i Irak-kriget har hon själv tagit hand om deras tre handikappade barn, fem HIV-smittade fosterbarn, två hundar och en häst som vanvårdades av den tidigare ägaren. Trots att hon dessutom har tre arbeten för att försörja dem arbetar hon också heltid i ett soppkök för att hjälpa de hemlösa. Deras man hann inte renovera deras hus innan han dog och de bor i en barack utan rinnande vatten. Yngste sonen, två år, har de senaste två veckorna intresserat sig väldigt för traktorer - så nu får han ett jättestort rum som ser ut som en traktor och alla blir jättelyckliga.)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar