fredag 13 januari 2012

Nätshopping

 Jag har shoppat lite på nätet och idag gick jag och hämtade ut lådan på posten.
Jag blev jätteförvånad när den var så stor. Det hade jag inte väntat mig och det blev lite besvärligt att bära hem.
Den var ändå inte så tung och jag tänkte mig att de av någon anledning hade valt en alldeles för stor låda.
 Men lådan var helt full av kartonger.
 Det låg en ljusstake i varje "skokartong".
Här är ljusstakarna i sin rätta miljö.
De är fina, men för mig var de oväntat stora.
Så kan det bli när man bara har sett något på bild.
Det stod att de var 22 cm höga, men omkretsen på bottnen och själva ljushållaren är aningens överdimensionerade.
De här ljusstakarna från Orrefors Jernverk kommer i alla fall att passa utmärkt tillsammans med våra stora vinglas från Orrefors.

Så var det den här ljusstaken också. Eller ljusbrickan ska man kanske säga. Jag tänkte att den kunde passa bra på födelsedagar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar