söndag 18 mars 2012

Bokcitat

" I några sekunder förtrollades han av ett av hennes stora örhängen: en förgylld cirkel med en diameter på åtminstone fem centimeter som gungade när hon rörde sig. Mattia försökte dela upp den längs det kartesiska koordinatsystemets tre axlar. Det var något utmanande och nästan obscent med det här smyckets storlek och dess kontrast mot Nadias kolsvarta hår. Det skrämde och hetsade upp honom på samma gång"
Primtalens ensamhet - Paolo Giordano

Orsaken till att jag fastnade för detta citatet är för att en femtonårig patient jag träffade en gång inte ville prata med mig (svara på mer personliga frågor, som "vad gör du på fritiden") på grund av att jag hade fel örhängen på mig. (De till vänster).
I hans fall tror jag att det var mer en (väldigt) dålig ursäkt, eftersom han inte nappade på mitt erbjudande att ta av dem. Men man vet ju inte, kanske var de verkligt störande också.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar