söndag 20 maj 2012

Händelselös helg

Fredagen, då jag var ledig, ägnade jag åt att ha en teleoperatör här då vår internetanslutning aldrig har funkat bra, men ibland är ännu värre. Han konstaterade att modemet borde sitta i jacket i vårt sovrum då det är första jacket. Han konstaterade också att det inte funkade bättre för det. När han hade gått höll jag på i några timmar med att dra
 sladdar hit och dit och försöka koppla in
 datorer på olika sätt. Det slutade med att
 jag kopplade upp allt precis som det var
förut igen, för även om det inte är bra och
 rätt var det det ända som funkade alls.

På lördagen hade jag lite ont i axeln och tänkte att det nog skulle bli bättre med lite träning. Det blev det inte. Det kan kanske verka korkat att tro det, men stelhet och träningsvärk blir faktiskt ofta bättre efter träning. Det här var nog tyvärr överansträngning och det blir ju inte bättre av ännu mer ansträngning. Stackars jag grät mig faktiskt till sömns för att det gjorde så ont. Inte var det bättre på söndagsmorgonen med smärta även i vila och lite möjlighet att lyfta högerarmen det minsta framåt eller utåt.
Men efter inköp av Voltaren gel (ett liv i rörelse!) har det känts bra. Tur att det finns smärtstillande.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar