söndag 23 september 2012

Liseberg

Jag och Markus var på Liseberg idag.
Vi åkte en del och spelade en del och åt en del glass. Vi åkte kanske inte så mycket som vi tänkt oss, särskilt inte jag. Jag började med att åka SpinRock som jag inte åkt på minst ett par år. Då tyckte jag att den var precis på gränsen och då var jag betydligt mer åkvan. Nu var den alldeles för läskig. Jag blundade och väntade på att den skulle ta slut. Sen släppte jag ner axlarna från öronen, greppade min väska med skakiga armar, vinglade ut och försökte svälja illamåendet och gråten. Okej, jag överdriver på sätt och vis lite nu för effektens skull men det tog faktiskt en halvtimme för mig att hämta mig igen efter denna både psykiskt och fysiskt krävande upplevelse. Då kändes det lite lugnare att sen åka Lisebergshjulet, f.d. Göteborgshjulet. Markus är modigare än jag och åkte både jukebox, shanghai, slänggungan och uppswinget. Efter lite vila, lite nuggets och pommes och lite glass kändes det bättre och i övrigt var det roligt på Liseberg.


Jag vann M&M. Markus hällde det i en skål, så här är en skål med 2 kilo godis i. Markus vann en påse bilar, men tyvärr inte en mjölkchoklad som han också försökte vinna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar