lördag 19 januari 2013

Koftkavalkad

Jag har vid flera tillfällen fått frågor från min bloggläsare om hur många koftor jag egentligen har stickat.
Nu kommer svaret.
Efterforskningar visar att antalet just nu är: 23 stycken. i detta antal är även så kallade boleror  inräknade. Undersökningar har också kommit fram till att det under samma tid också har framställts 9 stycken sjalar och liknande.


Den uppmärksamme kanske noterar att kofta nummer 1 inte finns med på bilden. Den är i tvätten. För fullständig information upplyses också om att garnet i kofta nummer 9 först var en annan kofta. Det har också stickats en kofta som inte blev bra. Den repades upp och blev en ny kofta som blev bra men tyvärr för stor.
Häromdagen fick jag en önskan att sticka en grön sjal och när man tittar här på bilden ser man att det var en relevant och korrekt idé då grönt nästan inte alls finns representerat bland stickalsterna. Detta då under förutsättning att man omfattar devisen: man kan aldrig få för många sjalar och det gör jag. Man kan inte heller få för många koftor. Till exempel håller jag för tillfället på att sticka min 24:e kofta och efter det kommer jag att börja med den 25:e.
Favoritkoftan är nummer 15. Den är stickad i en garnblandning av ull och silke. Mest använd är utan motstycke kofta nummer 1. Den är i samma mönster som favoritkoftan men stickad i naturvit bomull. Den används under min cykeljacka den kallare delen av året.

1 kommentar:

  1. ÄNTLIGEN fick jag svar på denna fråga. Det är en stor lättnad.Och jag måste tillstå att jag är imponerad om än inte så förvånad. Dessutom är ALLA koftorna väldigt fina, så även sjalarna.

    SvaraRadera