fredag 3 maj 2013

Skogen har blivit ett kalhygge

 Efter många år av protester och överklaganden ska bygget nedanför vår gata bli av. Nu har de huggit ner skogen. Det tog bara en dag att förvandla skogen till ett kalhygge utan en buske kvar. Det här kortet togs på morgonen och den här tidiga majmorgonen låg frost på marken.
 På eftermiddagen tog jag och Isak den vanliga genvägen genom "skogen". Det var sig inte riktigt likt. Stigen var borta. Det ska bli intressant att se hur det blir här sen. Det känns som en så underlig plats att bygga på i en sluttning mot norr. Men det känns nästan som att det bara kan bli bättre än i mina föreställningar. Eller kanske inte?
Runt offerstenen var det inte så fint precis. Jag har hört ryktas att den kommer att hamna på en lekplats. Jag vet inte riktigt vad jag tycker om det. Den ska ju var i naturen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar