lördag 8 juni 2013

After Earth

Vi har varit på bio och sett After Earth, den nya filmen med Will Smith och hans son. Det är en framtidsfilm som handlar om att ett rymdskepp störtar på de obeboeliga planeten jorden och bara två överlever. De måste få tag i sändaren som har hamnat 10 mil bort och jorden är full med farliga djur och en extra farlig ursa, framavlad för att döda människor.


Sven ger den 7 av 10 i betyg.

Av Markus får den 8 av 10 ursor.

Isak ger den 9 av 10 jordklot.

Jag ger den 4 av 10 halsband, det som Wills fru har på sig.

Alltså, det är inte min typ av film, en massa action och spänning och läskiga rymdmonster.

Det som räddade filmen för mig var slutrepliken. Nu kommer en SPOILER:

Sonen hade lyckats döda rymdmonstret, skicka hem nödsignalen och rädda sin pappa, den superduktiga militären som alltid varit ute på uppdrag. Nu hade han blivit värdig sin fars kärlek och den skadade pappan ställde sig upp för att göra honnör för sin son. Men då! Sonen kramade om sin pappa och sa: "Jag vill jobba med mamma istället!" "Jag med", svarade pappan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar