onsdag 24 juli 2013

Semester och badresa till Palmestranden

Min semester, del 2, började idag. Och jag körde igång ordentligt med att ta med mig pojkarna till Frederikshavn och Palmestranden.

  Vi inledde med expressbåten och en redig frukost.
 Det var lite mer folk på båten idag än när vi åkte sist. Vi gick av bland de första och gick bort till turistbyrån där vi lånade cyklar för att på smidigaste sätt kunna ta oss till stranden. Det tog 35 minuter från att vi gick av båten till att vi hade installerat oss i solstolar på Palmestranden! Vi kom ganska tidigt, så det var lätt att få en bra plats. Sen fyllde det på ganska bra under förmiddagen.

Vi hade med oss fruktsallad till mellanmål.

 Markus slappar på stranden. Vi blekfisar vill ju inte gärna bränna oss, så vi smorde in oss ordentligt med solskyddsfaktor 50. Den var bra, kan jag säga. Vi fick knappt någon färg alls. 4 timmar i solen var som 5 minuter...
Oskyddad hade jag garanterat bränt mig, så jag är nöjd.
Vi turades om lite att bada och promenera och sådant.
När det var min tur att vara sakvakt låg jag bara där och gjorde ingenting och tänkte på att jag har semester nu!
 I väntan på att vi ska bli insläppta till buffén på vägen hem. Isak fixar Markus hår så att de blir likadana!
Hemresan gick fort. Lite rutinerat buffé-ätande, ett par promenader på däck i det soliga vädret och en hel del velande bland nagellacken och spriten, så var vi hemma igen. (Det blev inga nagellack, men ett par örhängen.)
Snart är vi hemma igen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar