fredag 28 mars 2014

Maffiametoder?

Bara på skoj. Jag tror inte detta företag har maffiakontakter.
Det här är ett inlägg jag först skrev för några dagar sen. Efter det blev jag kontaktad av berört företag som ville att jag skulle agera angivare och gola om var jag varit och när. Jag blev så rädd för att bli stämd eller nå´t så att jag raderade hela inlägget. Vill också påpeka i detta sammanhang att jag redan i det första inlägget hade skrivit att det var på skoj.
Jo, så här var det, jag skulle posta ett paket och begav mig till lämpligt ställe för detta. Ungefär detta samtal utspelade sig:
Jag: "Hej, jag skulle vilja skicka det här paketet."
Paketmannen: "Ja, okej, du kan skicka det som brev. Det kostar 60 kronor."
J: "Jaha, det låter bra."
P: "Fast då kan du förstås inte vara säker på att det kommer fram. Det kan vi inte garantera. Det skulle ju kunna hända något på vägen..."
J: "Jaha...?"
P: "Men om du skickar det som paket kommer det fram säkert. Det kostar 155 kronor."
J: "Okej...?"
P: Du kan också skicka det som ett rekommenderat brev. Då kostar det bara 118 kronor, men det blir väldigt jobbigt för mottagaren att hämta ut det. Så vad väljer du? (hotfullt skratt)
J: "Jag tar och skickar det som paket då."
P:  "Det var ett bra val, tycker jag."

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar