lördag 16 augusti 2014

Lalandia


Så här ser Lalandia ut. Som någon industri i forna östblocket. Rören på utsidan är vattenrutschbanor. Innan vi gick in kom vi överens om att den stora tratten bara var där för att se häftig ut.
Inne i byggnaden ligger ett "italienskt" torg. Med blå "himmel" över, Det är ganska fint, men så fejk att jag blev lätt obehaglig till mods. Själva badlandskapet var stort, så stort att jag blev lätt obehaglig till mods. Inte så mysigt. Vi åkte den största vattenrutschbanan, tratten. Så farlig kunde den ju inte vara, man fick ju åka den om man var 1.20... Man satt i stora simringsbåtar för fyra. Ganska snart kom man till en backe som tycktes luta lodrätt ner (ni ser den på bilden före tratten). Sen visade det sig att tratten visst användes. Jag blundade, höll i mig allt vad jag kunde och intalade mig att de troligtvis inte hade konstruerat en bana där folk oftast dör. Det gjorde jag ju inte heller. Enda menet var en gapande mun som inte gick att stänga på ett tag på grund av en tappad haka.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar