fredag 4 december 2015

En ledig fredag

 I dag åkte jag till stan för att handla julklappar.
På grund av blåsten bestämde jag mig för att ta bussen och inte cykeln.



Även på stan blåste det. Vågorna gick höga i vallgraven. Shoppingturen var lyckad. Jag gjorde av med 21.60 i minuten. Det är nämligen så man mäter hur lyckad en shoppingtur är. Ju mer pengar man gör av med på kort tid, desto bättre. Man vill ju att det ska gå så fort som möjligt (inte att man ska göra av med så mycket pengar som möjligt).

På bilden här kan ni se en transsexuell skyltdocka. Jag blir upprörd och undrar om man måste ha snopp för att ha kalsonger. Så ojämlikt.

 På hemvägen hittade jag ett trasigt säte för alla mina saker. Jag gick in på vår lokala ICA för att handla och hämta mina paket. Medan jag fortfarande var i affären fick jag ett paket till som skulle hämtas i blomsteraffären i närheten, men jag orkade bara inte göra det med all min packning.
Sen gick jag hem. Det är 1 km från affären. Det var himla tungt med alla kassar. Hemma kunde jag konstatera att jag släpat på 21 kilo. Det är ju en del. Det hade varit svårt att ta på cykeln.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar