söndag 27 december 2015

Vårens modetrender

Jag är inte så värst intresserad av mode och smink och sådant och jag brukar absolut inte läsa tidningar som handlar om detta. Fast ibland prenumererar jag ett tag på någon sådan tidning bara för att få biobiljetter eller schampo billigt. Nu har jag i det senaste numret av en modetidning kunnat ta del av vårens trender.


En stor trend tycks vara depression. För inte ser de glada ut precis... Och så såg de flesta ut i tidningen: magra och deppiga. Jag har inte tänkt haka på den trenden. En annan trend påstås vara ryggsäck och det har jag redan kört med de senaste 25 åren. Av tidningens bilder att döma tycks en trend också vara att visa brösten. Den tänker jag inte heller haka på.

En annan trend tycks vara stora smycken. Här är en fisk:



Jag tycker att det här fiskhalsbandet är väldigt roligt, men lite svårt att bära upp kanske. Det skulle vara kul att ha på lite jobbmöten och se om någon vågade säga något. Jag skulle i så fall inte valt samma kläder till som modellen har. Åtminstone inte plastpåsen. Halsbandet kostar 14000:-, så jag tror ändå inte jag skaffar det...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar