torsdag 7 juli 2016

Café Tuvatorp

Sven beundrar skylten.
Jag och Sven tog en tur till Essunga plantskola, för att de hade lite speciella sorter på enar och så. De säljer mest till kommuner och liknande. Det är en riktig plantskola, inte bara en återförsäljare och de hade mängder med träd och annat i rad efter rad.

På hemvägen besökte vi Sagofolket och Café Tuvatorp som ligger i Vårgårda kommun. Det var fantastiskt! Fin miljö både inne och ute och goda mackor och bakverk.



 De hade en bra parkering!





Vad som verkligen gav dem pluspoäng i mina ögon var att jag hittade den här stora, fina tekoppen och att de hade ett urval av lite olika teer, inte bara standardpåsar. Jag beställde en ägg-och-sill-macka, anade inte att den skulle vara stor som två mackor, och en citroncheesecake. Ja, jag åt allt! Sen var jag proppmätt i fem timmar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar