söndag 17 juli 2016

Nöjd med dagens yoga

Man vet aldrig riktigt hur det ska bli innan man sätter igång. Som idag när jag kände mig lite halvt omotiverad och halvsvag. I själva yogan kände jag mig riktigt stark och jag blev så nöjd med att jag återupptäckte stillastående i vissa positioner. Det finns så många varianter av brygga jag vill göra, så ett tag nu har jag glömt bort att bara stå stilla.

Jag står lika stilla som ett parkerat hjul.
Det är lärorikt att vara med i utmaningar på Instagram också. Idag skulle jag göra denna övning:

Jag har aldrig varit i närheten av att klara detta. Jag kan inte hålla armarna kvar under kroppen, det är väldigt tufft för handlederna, benen är för tunga och det går inte att lyfta fötterna.
Med lite hjälp av rem och block, lutade jag mig framåt och lyckades få fötterna att lyfta. Det är inget fusk, man kan ju hoppa upp och hoppas att kameran fångar just det ögonblicket, utan jag flög faktiskt en 5 sekunder eller så. Sen kunde jag välja mellan att kanske ramla på näsan eller sätta ner fötterna igen.

Glad när jag har lyckats flyga!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar