lördag 2 juli 2016

Nya och gamla utflyktsmål

Jag och Sven har varit en sväng i Linköping och varit med om mycket spännande!
Vi åkte till Medevi för att fika. Det ösregnade när vi åkte dit, men sen blev det mer eller mindre uppehåll. På vägen tillbaka till Linköping åkte vi förbi Brunneby musteri där de hade både restaurang och gårdbutik. Så vi åt lunch och handlade lite. Jag handlade med rustika, grumliga saker. Jag ångrar nu att jag inte köpte äppelgelén med vitlök och rödlöksmarmeladen.

Äppelmust och björklövssaft
På hemväg igen svängde Sven av en avfart för tidigt när han skulle tanka och vi hamnade på turistvägen långs med Vättern och kom därför till Uppgränna som vi tidigare sett många gånger uppe från Brahehus, men aldrig tidigare besökt. Där, mitt på en åker, typ, hittade vi Ekocaféet.


Där fanns det gott te, goda, ekologiska bakverk (jag tog en raw-boll med choklad och mandel), rogivande miljö i ett behagligt växthus och en vacker utsikt över Vättern.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar