fredag 9 december 2016

Det här blev inte kofta 28 och istället har jag börjat med sjal nummer 18


Den här intressanta boleron, som stickas i två stycken från ärmkanten till mitten, har jag kämpat med länge. Först stickade jag ena stycket och hann börja på andra innan jag kom på att något blivit fel, kommer inte längre ihåg vad. Jag tog upp allt och började om. Det färdiga stycket här ovan tog jag upp ännu en gång när jag gjort en tredjedel eller så. Nu upptäckte jag att på det andra stycket som jag påbörjat har jag gjort fel igen... Jag har stickat efter den lilla mönsterrutan 2A följt av 2B. Så skulle man inte göra och så gjorde jag inte på det andra stycket. De två sista raderna i rutan, alltså 2B ska bara stickas EFTER att man stickat 2A fem gånger. INTE mellan varje... Så jag ger upp! Kanske inte för alltid, för egentligen vill jag ha boleron. Eller kanske för alltid. Det finns ju gränser.

Nu har jag börjat på en lättsam och rolig sjal i garn från Ullcentrum som ändrar färg av sig självt. Inget särskilt mönster har jag heller, även om jag använder ett för inspiration, så jag kan inte göra fel!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar