måndag 8 maj 2017

Eurovision-veckan!

Nu är det dags för Eurovision igen. Nelly och jag kommer inte att vara på plats i Ukraina. Fattar ni hur många tatueringstimmar det skulle kosta?!? SVT har lagt ner det fina programmet inför Eurovision, så därför har jag fått kolla igenom bidragen på egen hand. Här är mina favoriter:

Allra, allra bäst är Norge. Första gången jag lyssnade på den tyckte jag att den var ganska standard, men nu bara älskar jag den. Älskar sticket som är en fin kontrast.

Att jag gillar Estlands bidrag beror nog på en viss retrokänsla.

Makedoniens bidrag har också något visst.

Australien bidrar med en fin ballad framförd av en fin sångare.

Irlands ballad är ganska standardtråkig, tycker jag, men jag älskar sångarens klara röst.

Rumänien har ju alltid väldigt underliga bidrag och i år tar de pris i underlig genrekombination. Joddling och rap är stilar det brukar gå riktigt dåligt för i Eurovision och alla vet ju att två minus blir plus!

Italien är en av de vinnartippade bidragen i år. Den är helt okej, tycker jag, och lätt att få på hjärnan. Jag funderar på att rösta på den i hopp om att finalen blir i Italien nästa år. Då kan Nelly och jag åka dit! Sist Italien vann var 1990. Är ni intresserade av den låten får ni googla. Det gjorde jag och den låten har inte lämnat några spår hos mig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar