fredag 11 augusti 2017

Den här veckan har jag sytt en klänning och en kjol

Klänningen är av en modell jag redan sytt två av. Lättsydd och bekväm. Jag inte jag har bloggat om den andra jag sydde. Här är den:

Här är veckans. Jag gjorde lite annorlunda ärmar, tänkte att som modet är nu kommer man undan med en puffärm. Kanske att det förstärker nattlinneskänslan. Att jag är barfota gör väl också det, men jag tänker alltså gå ut så här:


Tygerna i båda klänningarna är bomull-lin.

Sen har jag gjort en rundskuren kjol som jag är ute och går med här:

Den har den maximala längden man kan få på en helt rundskuren kjol och 150 cm brett tyg, blev lagom, tycker jag. Den är i en ganska lätt bomull, så risken finns att kjolen kommer att blåsa upp över huvudet på mig halva tiden.

Så drygt nöjd med den!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar