torsdag 17 augusti 2017

Konstresa

Idag åkte Sven och Nelly och jag norrut och besökte Tjörn. Vi tittade på stora skulpturer i Pilane och akvareller på Nordiska akvarellmuseet. Vi började vårt besök med frukostpicknick i Pilane med utsikt över skulpturer och gravfält. Det stod i informationen att man inte fick fika på konstverken, därför gjorde vi inte det.



Fåren tyckte att statyerna var bra att klia sig mot. Fåren var också ganska intressanta att titta på. De betar verkligen effektivt.
Nedan är en sten i aluminium.

Den snyggaste var den här hästen, tyckte jag.

Det stora huvudet: Anna, var också fin. Jag har sett den på bild förut, men den var bättre i verkligheten.

 Här står jag i blåsten.

På akvarellmuseet fanns det mycket fint (och även en del mindre fint). Det fanns ett par tavlor av Lars Lerin och de var verkligen fantastiska.
Jag fastnade för den här av den danska konstnären Julie Nord. Jag skulle gärna vilja ha den som poster... (tror inte att det finns.)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar