måndag 25 december 2017

Julen

Jag brukar vara ganska taggad på julen och förbereda julbak, julgodis och julmat i god tid. Så var det inte i år. Julklapparna var jag ordentlig med och fixade det mesta redan på Black friday, 24/11 om jag minns rätt. Före den 23:e hade jag fått ihop köttbullar, brunkål och en mjuk pepparkaka. Så dan före doppardan satte jag, med god hjälp av Nelly, igång och gjorde sill, laxon, revbensspjäll, saffransbullar, mozartkulor etc. Det gick bra och det blev jul i år också.
På julaftons förmiddag ringde pappa (morfar) och berättade att han inte fick igång bilen, så Sven åkte och hämtade dem (och lämnade dem sen, ganska många mil fram och tillbaka x2 till Hindås/Bollebygd). Nelly och Axel var här, men skulle sen åka vidare, så vi skippade Kalle Anka och tidigarelade klappöppningen. Sen ägnade jag och familjens män åt att spela nya julklappsspel och jag ritade en tavla med spirograf.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar