söndag 7 januari 2018

En klänning som jag först inte blev nöjd med och tänkte slänga, men sen kom på hur jag skulle göra om så att den blev bra.

Jag har ägnat ett par dagar åt att sy en klänning. De flesta handarbetsrelaterade sysslorna är ju ganska tidskrävande, så det tar sin tid. När klänningen nästan var färdig, och jag kunde prova den och se hur den blev, kom jag fram till att den inte blev bra...
Så här står jag och ser sur ut eftersom jag känner mig alldeles för mycket som att jag är med i "Lilla huset på prärien". Det blev helt enkelt för mycket med detta tyg mönstrat med små rosor på stora delar av kroppen. Och skärningen med "kalla-axlar-design" (det kallas cold shoulder på engelska, så då måste det väl heta så på svenska?) blir också bara för mycket i det här tyget.
Så jag tänkte, att den här kommer jag aldrig att vilja gå ut med, så lika bra att slänga den...

Dagen efter fick jag snilleblixten att det kanske skulle gå att ta bort ärmarna. Så jag provade och det funkade bra, tycker jag!
Jag fick sy inprovningar på framstycket för att den skulle passa utan ärmarna.

Den ursprungliga modellen tänkte jag sy i ett enfärgat tyg, för jag gillar ärmarna och axelhålen också. Sen kommer väl folk att tycka att jag bara vill visa upp mina axeltatueringar, men jag kan väl inte hjälpa att jag har tatueringar överallt, eller?


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar